سلامت همراه در تشخیص و مدیریت بیماری‌های پوستی

نویسندگان

  • مقدسی, حمید دکترای مدیریت اطلاعات سلامت، دانشیار ، گروه مدیریت و فن آوری اطلاعات بهداشتی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.
  • مهدی زاده, حامد دانشجوی دکترای تخصصی انفورماتیک پزشکی، گروه مدیریت و فن آوری اطلاعات بهداشتی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.
چکیده مقاله:

مقدمه: فن‌آوری تلفن همراه در ترکیب با تخصص‌های پزشکی، امکان جدیدی به نام سلامت همراه را معرفی کرده که فراهم‌کننده فرصت‌های جدیدی برای بهبود سلامت بیماران است. سلامت همراه موجب تحول در شیوه سنتی ارائه خدمات بهداشتی شده است و تصورات پیشین ما را از مفاهیمی چون ارائه کننده خدمات، بیمار، نحوه ارائه خدمات سلامتی و سبک زندگی تغییر داده است. هدف این مقاله، بررسی مفهوم سلامت همراه و حوزه‌های پرکاربرد آن در مدیریت و درمان بیماری‌های پوستی می‌باشد. روش: مطالعه حاضر مروری جامع بوده و با هدف معرفی کاربرد سلامت همراه در ارائه خدمات تشخیصی و مراقبتی پوستی و نتایج بالینی حاصل از این روش انجام شد،جهت انجام این تحقیق از پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed، Scopus، Google scholar، Web of Science، Ebsco، جهت جستجوی مقالاتی با موضوع پزشکی از راه دور، سلامت همراه و تله‌درماتولوژی استفاده شد. نتایج: بررسی مطالعات موجود نشان می‌دهد که به کارگیری سلامت همراه در حوزه بیماری‌های پوستی نسبت به روش معمول تله درماتولوژی برتری داشته و این امکان را فراهم می‌کند که از آن برای ارائه تشخیص و درمان، غربالگری و تریاژ و مدیریت افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در محل سکونت‌شان، استفاده کرد. نتیجه ­گیری: سلامت همراه این پتانسیل را دارد که به ‌عنوان روشی کم هزینه و در دسترس، مکملی برای فراهم کردن خدمات تخصصی پوست، به‌ویژه در مناطقی که از نظر اقتصادی و یا جغرافیایی محروم می‌باشند، به کار گرفته شود و از این طریق شکاف موجود در دسترسی به خدمات تخصصی را پر کند.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

سلامت همراه در تشخیص و مدیریت بیماری های پوستی

مقدمه: فن آوری تلفن همراه در ترکیب با تخصص های پزشکی، امکان جدیدی به نام سلامت همراه را معرفی کرده که فراهم کننده فرصت های جدیدی برای بهبود سلامت بیماران است. سلامت همراه موجب تحول در شیوه سنتی ارائه خدمات بهداشتی شده است و تصورات پیشین ما را از مفاهیمی چون ارائه کننده خدمات، بیمار، نحوه ارائه خدمات سلامتی و سبک زندگی تغییر داده است. هدف این مقاله، بررسی مفهوم سلامت همراه و حوزه های پرکاربرد آن...

متن کامل

بررسی فراوانی بیماریهای پوستی در خوابگاههای

Background: Skin disorders especially infectious and contagious diseases are quite common in crowded environment. Few epidemiological studies have been conducted among university students, thus the present study was carried out to determine the frequency of skin disorders among university students in Shahid Beheshti University of Medical Sciences' dormitories. Materials and methods: Totally, 1...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 3  شماره None

صفحات  155- 165

تاریخ انتشار 2016-09

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023